Lees artikel

Waarom loopt het altijd anders dan wordt beloofd op de website?

Waarom loopt het altijd anders dan wordt beloofd op de website?

Soms word ik moe van de webshops en hun bezorgers. Je bestelt iets, er wordt van alles beloofd op de website, maar de praktijk is meestal anders.

Maar eersy even een kort verhaaltje over de voorgeschiedenis: Hier in Groningen hebben we een soort pasje, de Stadjespas, waarmee je als minima met korting van alles kunt doen, soms zelfs helemaal gratis. Dat is natuurlijk hartstikke leuk als je weinig te besteden hebt en toch leuke dingen kunt doen of een leuke korting kunt krijgen. Het is doorgaans gericht op gezinnen met kinderen, maar soms zit er wel iets interessants bij, zoals nu.

Omdat ik dus die Stadjespas heb, zolang ik hier woon, kreeg ik een brief van de gemeente Groningen waarin je een energiepakket kon aanvragen om zo energie te besparen in je woning. Dit pakket bestaat uit wat ledlampen, tochtstrips, radiatorfolie, stopcontacten met een schakelaar om sluimerverbruik tegen te gaan, want het heeft totaal geen zin dat een TV de hele dag en nacht op stand by staat. Bij dat pakket zat ook een bezoek van een energiefixer, die samen met de bewoner het huis door gaat om te kijken waar nog winst te behalen valt. Als klap op de vuurpijl kreeg je dan ook nog een tegoedbon of kadokaart van 500 euro waarmee je een nieuwe koelkast, wasmachine, vriezer of vaatwasser aan kunt schaffen. De enige voorwaarde was dat je oude apparaat ouder dan 10 jaar moest wezen. En ik heb inderdaad nog een oud barrel van een wasmachine die volgens mij wel ouder is dan 10 jaar, want ik heb m 2e hands gekocht van een kennis en daar had ie ook al de nodige jaren flink gedraaid in een gezin met 4 a 5 kinderen en 2 volwassenen. Zij kregen toen een nieuwe en ik kon deze voor 100 euro overkopen, zodat ik toch een wasmachine had toen. Ik was er heel blij mee en de wasmachine heeft bij mij ruim 5 a 6 jaar tot volle tevredenheid gedraaid en is nog verder goed. Maar het is wel een stroomvreter en hij kan het natuurlijk ieder moment begeven, want ja het is al een oudje. Dus deze kaart kwam toch wel zo'n beetje als geroepen.

Vandaag kreeg ik dus die kadokaart binnen en ben maar eens even op zoek gegaan naar een wasmachine. 500 euro is best wel een heel bedrag en je kon maar 1 apparaat aanschaffen en de rest werd niet in contanten uitbetaald, dus was het zaak om zo dicht mogelijk bij die 500 euro te komen. Dat is met 499 euro prima gelukt en heb een mooie wasmachine gevonden bij CoolBlue.

Zelf ken ik CoolBlue nog niet zo goed, maar ik heb er wel goede dingen over gehoord. Er stond op de website voor 23:59 uur besteld, morgen in huis, dus dat is ook nog wel snel. Dat ken ik wel van Bol.com en dat is meestal ook wel zo. Een heel enkel keertje duurde het een dag langer, maar dat komt meer door de trage bezorgdienst die hun zaakjes niet altijd even goed op oede hebben en het te druk hebben. CoolBlue heeft een eigen bezorgdienst, dus dat zou een stuk beter moeten gaan dan via DHL of PostNL.

Omdat ik morgen naar de dagbesteding ga, ben ik dus niet thuis morgen, dus ik heb op de website aangegeven dat ik m op zaterdag bezorgd wilde hebben. Maar in de bevestigingsmail stond dat ie op vrijdag bezorgd zou worden. Omdat ik een nieuwe klant ben en dus geen account had tijdens het bestellen, kan ik de orderstatus niet bekijken. Ook niet als je na het bestellen een account aanmaakt. Je wordt dan doorgestuurd naar een niet bestaande pagina en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Okeeeej dat gaat al weer lekker.

In die mail stond ook dat ik rond 22:00 uur een mail zou krijgen met een tijdvak van 4 uur, waarin ze m zouden komen bezorgen.. Maar rond 22:00 uur geen mail, pas rond 23:30 uur verscheen er weer een nieuwe mail. Daarin staat rond 22:00 uur vanavond krijg je weer een mail met een tijdvak van 4 uur. Gaat weer lekker jongens! Ook via deze mail kom ik niet op een order status pagina, zucht! Je wordt doorgestuurd naar de klantenservice, waar je weer te maken krijgt met een chatbot, die je meestal niet bepaald verder helpt, dus laat maar zitten.

Op de website staat dat ze het oude apparaat weer meenemen en de nieuwe installeren en aansluiten, mooi hoef ik dat niet te doen. In de mail staat weer iets heel anders, ze willen het oude apparaat wel meenemen, maar die moet ik leeg, schoon en droog bij de deur zetten en de nieuwe zetten ze achter de deur neer en ik moet me er maar mee redden en dus zelf aansluiten en installeren. Ehm ik heb geen steekwagen en wasmachines zijn best wel zwaar en ik ben maar alleen. Hoe krijg ik een ding van zo'n 70 kilo alleen op z'n plek, zonder de vloer te beschadigen? Ik heb toch hele andere dingen over CoolBlue gehoord en gezien. Tijden veranderen blijkbaar, de service dus ook!

In de mail stond geen tijdvak, dus ik weet nu nog niks. Waarschijnlijk kan ik hier morgen de hele dag zitten wachten, want ja als zik niet thuis ben, nemen ze hem weer mee en moet ik weer een ander moment kiezen en ik voorzie nu al dat dat ook wel weer een drama gaat worden, omdat deze bestelling dus niet in mijn account staat, lekker handig weer.

Het enige tijdvak wat ik weet is tussen 7:30 en 22:00 uur, lekker ruim dus ;-) Morgenochtend tussen 8 en 10 komt de woningbouw een reparatie in mijn huis uitvoeren, dus ik kan al later naar de dagbesteding komen, dat was al bekend. Het zou mooi zijn als CoolBlue ook in die tijd komt, dan kan ik daarna toch naar de dagbesteding. Maar de praktijk leert mij dat dat wel erg rooskleurig gedacht is, ze komen eerder later dan zo vroeg.

Het eerste wat ik morgenvroeg ga doen is de mail openen en kijken of er al weer een nieuwe status update is, zodat ik meer kom te weten over het tijdvak of liever nog het bezorgmoment.

Dan nog even over de wasmachine zelf, ik heb geen model kunnen vinden die voelbare knoppen heeft voor blinden en slechtzienden, er zit een grote draaiknop op en wat toetsjes en een display met een digitale klok. Wel handig dat ie aangeeft hoelang het nog duurt voordat het programma klaar is. Gelukkig kun je de wasmachine ook met een app op je telefoon bedienen, dus dat biedt denk ik wel weer mogelijkheden, want dan helpt VoiceOver me wel en dan komt het hopelijk ook wel weer goed. Ik ben heel benieuwd. Verder heeft de machine energielabel A en heeft ie allerlei eco programma's om zo min mogelijk water en stroom te verbruiken. Er zit zelfs een speciaal programma in om je overhemden te stomen, zodat je minder lang hoeft te strijken, want het kreukelt minder. Nu wil het geval dat ik nooit strijk, heb niet eens een strijkbout en vond de kreukels altijd wel meevallen en bovendien heb ik meestal een vest of trui er overheen aan, dus valt het ook minder op. Ach en ik zie het toch niet ;-)

Kaar in ieder geval weer leuk speelgoed om mee te spelen van het weekend als alles verder goed gaat met de bezorging dan. Ik hou je wel op de hoogte over hoe het allemaal gegaan is en of het allemaal is gelukt. En ik hoop dat ik ondanks alles toch nog naar de dagbesteding kan, want daar heb ik ook nog wel genoeg werk te doen. Wordt vervolgd...

Reacties:

Dit artikel heeft (nog) geen reacties.

Schrijf als eerste een reactie:

Geef een reactie:


Door op de knop "Plaats reactie" te drukken, ga je akkoord met de algemene richtlijnen voor het plaatsen van reacties. Reacties zullen niet meteen verschijnen, ze worden eerst gecontroleerd en beoordeeld door de beheerder.