Lees artikel

Hoe STRATO met zijn klanten omgaat

Hoe STRATO met zijn klanten omgaat

Intussen duurt de soap rond STRATO maar voort en lijkt er geen eind aan te komen. Ik ben het onderhand meer dan zat aangezien men totaal niet op mijn emails reageert, maar wel blijft incasseren en de diensten blokkeren omdat er niet betaald wordt. Vervolgens hebben ze me al een incassobureau op mijn dak gestuurd om alsnog het geld te krijgen waar ze in mijn ogen totaal geen recht meer op hebben.

Allereerst werken ze het liefst met automatische incasso's, lekker makkelijk en ze krijgen hun geld toch wel. Alleen zijn automatische incasso's geblokkeerd op mijn bankrekening, dus niemand kan zomaar geld van mijn rekening afhalen. Ze bieden geen iDeal betaalmogelijkheden aan en dat gaan ze in de toekomst ook niet doen. Dus ik moest iedere maand handmatig het geld naar ze overmaken via internet bankieren. Als alles verder goed loopt heb ik daar totaal geen problemen mee.

In het begin had ik een server bij ze gehuurd, een zogenaamde VPS (Virtual Private Server) voor 1 euro per maand voor het eerste half jaar, daarna werd het 15 euro per maand. Na een jaar zou het contract maandelijks opzegbaar zijn, maar achteraf gezien blijkt daar niets van waar, het bleef gewoon een jaarcontract. Dat is op zich al twijfelachtig te noemen.

Omdat ik toch tegen de grenzen van deze server opliep, besloot ik om een nieuwe te bestellen en de oude op te zeggen en alles te verhuizen naar de nieuwe, die was veel krachtiger en kon alles beter aan. Bovendien liep deze ook een stuk soepeler dan de oude, de oude vertoonde soms vage kuren, waaronder niet goed willen herstarten en soms spontaan te herstarten, heel vaag allemaal, dus daar wilde ik snel vanaf.

Dus op tijd de oude server opgezegd, nog voor de opzegtermijn. Tot mijn grote schrik zag ik dat alle domeinen ook meteen opgezegd werden en dat was nou juist niet de bedoeling. Ze forceerden me tot extra kosten voor een interne domeinverhuizing. Intussen was het in de laatste 4 weken voordat het contract zou stoppen en om die interne verhuizing te kunnen regelen moest ik eerst die opzegging ongedaan maken, die verhuizingen aanvragen, 10 euro per domein en dan vervolgens die server weer opzeggen. Tot mijn grote verbazing zag ik dat ik er nu een jaar langer aan vastzat a 15 euro per maand, dat was nou ook weer niet de bedoeling, ik ga niet betalen voor iets wat ik niet (meer) gebruik.

Dus Strato maar gemaild en uitgelegd wat er aan de hand was en gevraagd of ze dat voor me ongedaan konden maken zodat ik toch snel van die server af kon komen. Men nam niet eens de moeite om te reageren. Dan nog maar een mail er achteraan gestuurd, dit keer was mijn toon wat harder naar ze toe en je raadt het al, wederom geen enkele reactie.

Vanaf dat moment ben ik de facturen gaan negeren en niet betalen, eens kijken of ze dan anders gaan piepen. Nee dus. Door een zoveelste storing bij mijn bank kon ik de andere server niet op tijd betalen en dus kreeg ik een herinnering en een uur later kreeg ik zelfs een mail dat de diensten geblokkeerd waren. Oh lekker dan, al mijn websites plat. Gelukkig kon ik weer betalen en heb snel die server betaald en werd na 2 dagen de blokkade weer opgeheven en deden de websites het weer.

Een maand later gebeurde weer hetzelfde, weer betaald, maar na een week deden mijn sites het nog steeds niet en kon ik niet bij de server. Toen was voor mij de maat vol en besloot ik een andere provider te gaan zoeken. Gelukkig had ik de verhuiscodes van de domeinen nog, dus ik kon mooi die domeinen wegkapen van Strato naar de nieuwe provider. Ik dacht bij mezelf, fuck you Strato, mij krijg je niet klein, ik heb jullie nu lekker tuk en zoek het maar lekker uit met je klerebende.

Intussen draait alles als een zonnetje bij de nieuwe provider en heb ik nu dus te maken met Intrum. En die kun je beter te vriend houden en netjes betalen, want de kosten lopen heel snel op. Dat betalen aan Intrum kan wel weer gewoon via iDeal. Ik ga maar geen juridische strijd aan met ze, want dat win je doorgaans toch niet en kost alleen maar meer geld. Helaas zit ik er op deze manier tot zeker Februari 2024 aan vast, pas dan loopt het contract af

Maar ik pak ze wel op een andere manier, door de gang van zaken openbaar te maken op deze website en op Facebook en ik raad iedereen af om met deze boeven in zee te gaan, goedkoop is duurkoop en het is gewoon zonde van je geld.

Reacties:

Reacties voor dit artikel zijn uitgeschakeld door de beheerder.